اروپا به عنوان دومین منطقه تولیدی تخم مرغ در جهان بشمار می رود . تقریبا نیمی از  ۲۰ کشور بزرگ تولید کننده تخم مرغ در جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی ، اروپایی بودند. در آخرین نسخه اعلام شده از شرکت های برتر جهانی تولید کنندۀ تخم مرغ در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۵ شرکت برتر تولید کنندۀ تخم مرغ در اروپا واقع شده اند.

۱: Avangardco
شرکت Avangardco که اوکراینی می باشد ۴۹ درصد از سهام تخم مرغ تولیدی صنعتی و ۹۱ درصد از سهام بازار متعلق به پودر تخم مرغ را دراختیار دارد.این شرکت با داشتن ۶ / ۱۸ میلیون قطعه مرغ تخم گذار ، ۴۹ درصد از بازار صادرات را در سال ۲۰۱۴ میلادی به خود اختصاص داد.
بروز ناآرامی ها در اوکراین که منجر به بسته شدن برخی از کارخانجات تولید تخم مرغ در بخش شرقی این کشور شد در نهایت تولیدات تخم مرغ این کشور را با اختلال مواجه کرد. تا جاییکه دسته مرغ های تخم گذار در حدود ۳۰ درصد کاهش یافت. متعاقبا با کاهش ارزش پول این کشور سودآوری کارخانجات نیز کاهش یافت.

۲: Avril Group
گروه فرانسوی Avril ، نام جدید Sofiproteol، در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی جوجه های گوشتی تولیدی کارخانجات Glon را به LDC میفروخت .  این شرکت تخم مرغ های تولیدی Matines را تحت عنوان اولین تخم مرغ تولیدی مارک دار در فرانسه به بازار عرضه کرد. دارای ۳۷۰ فارم تولید تخم مرغ تحت نام تجاری Matines است . شرکت های تابعه  Ovipac و  Valleys3  می باشند. تعداد مرغ های تخم گذار شرکت Avril  در حدود ۱۰ میلیون قطعه تخمین زده می شود.

۳: Ovostar Union
Ovostar Union از جمله شرکت های پیشرو در صنعت کشاورزی و بزرگترین تولید کنندۀ تخم مرغ اوکراین با نام تجاری Ovostar  ( محصولات تخم مرغ ) و نام تجاری Yasensvit (تخم مرغ مصرفی) شناخته می شود.
تخم مرغ تولیدی کارخانه Ovostar در سال ۲۰۱۴ میلادی از مرز یک میلیارد فراتر رفت با فرآوری بیش از ۷۳۰ میلیون تخم مرغ ، حفظ ۸ درصد از سهام بازار تخم مرغ و ۹۰ درصد از محصولات تخم مرغ  ، به نسبت سال ۲۰۱۳ افزایشی ۱۶ درصدی داشته است. دسته مرغ های تخم گذار این کمپانی شامل  ۵ / ۴ میلیون قطعه می باشد.

۴: Noble Foods

با داشتن ۴ میلیون قطعه مرغ تخم گذار Noble Foods که صاحب نام تجاری Happy Egg نیز می باشد ، بزرگترین شرکت تولید کننده تخم مرغ مصرفی انگلستان به شمار می رود. این کمپانی حضور رو به رشدی در بازارهای ایالات متحده نیز دارد. این کارخانه هر هفته ۷۲ میلیون تخم مرغ تولید می کند. تخم مرغ های تولیدی این شرکت از فارم های طرف قرارداد جمع آوری می شود.
نام های تجاری فرعی این کارخانه شامل One Good Egg و Eggs for Soldiers می باشد. لازم به ذکر است این کمپانی دارای یک کارخانه فرآوری گوشت مرغ ، دو کارخانه فرآوری تخم مرغ می باشد که روزانه ۴ میلیون تخم مرغ تولید می کند.
این کمپانی یک مرکز بسته بندی تخم مرغ دیگری را نیز در سال ۲۰۱۴ افتتاح کرد .

۵:  Sinyavskaya Poultry Farm
بزرگترین شرکت تولید کنندۀ تخم مرغ مصرفی در روسیه ، پنجمین تولید کنندۀ تخم مرغ در اروپا شرکت   Sinyavskayاست. تعداد مرغ های تخم گذار این شرکت بیش از ۵۸ / ۳ میلیون قطعه می باشد.

با دسته ای شامل  ۶ / ۱۸ میلیون مرغ تخم گذار ، شرکت اوکراینی Avangardco پیشتاز تولیدکنندگان تخم مرغ در اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *