شیوع آنفولانزا

دولت کویت به خاطر ترس از شیوع آنفلوانزای پرندگان، واردات تمامی طیور و پرندگان از امارات متحده عربی را ممنوع کرد.
دولت کویت که به دنبال خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در این کشور به تمامی ارگانها حالت آماده باش داده است، اعلام کرد که واردات تمامی طیور و پرندگان از امارات متحده عربی ممنوع است.
وزارت بهداشت کویت با اشاره به واردات گسترده دام و طیور از امارات متحده عربی، تأکید کرده است که ویروس بیماری آنفلوآنزای پرندگان در میان طیور در امارات مشاهده شده و حسب تصمیم گیری فوری واردات انواع پرندگان زنده و تخم مرغ از این کشور ممنوع است.
وزارت بهداشت کویت همچنین اعلام کرد؛ در نشست کمیته بحران این وزارتخانه تدابیر لازم برای کنترل دقیق مرغداری ها و همچنین نظارت کامل مبادی ورودی این کشور برای جلوگیری از ورود طیور آلوده بررسی شده است.
نگرانی مسؤولان وزارت بهداشت کویت از آنجا نشأت گرفته که به دلیل مساحت کم این کشور خطر شیوع بیماری های واگیردار که با مرگ و میر نیز همراه هستند، بالا می رود و باید هرچه سریعتر از دامنگیر شدن این بیماری ها جلوگیری کرد.
در همین راستا سازمان امور شیلات و دام کویت با ارسال فراخوانی به تمامی دستگاه های مدیریتی، آنها را به تعامل در این زمینه دعوت کرده و قرار است تدابیر فوق العاده ای در این زمینه اندیشیده شود.
کویت همچنین قرار است نظارت بر امر واردات دام و طیور به این کشور را تشدید کند؛ پیش از این در سال های گذشته نیز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در کویت شناسایی شد اما با تدابیر لازم مرگ و میر بالای شهروندان در این کشور کنترل شد.
به نوشته روزنامه «الانباء» وزارت بهداشت کویت با شناسایی یک مورد باکتری در فرآورده های دامی مرغ این کشور، فعالیت تعدادی از واحدهای عرضه کننده گوشت مرغ در کویت را ممنوع کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *