دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: با توجه به مقررات سخت گیرانه عراق برای صادرکنندگان، صادرات تخم مرغ به بازار عراق کاهش یافته است.
سید فرزاد طلا کش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار؛ با اشاره به قیمت تخم مرغ درب مرغداری اظهار داشت: در حال حاضر میانگین هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری۲ هزار و ۸۰۰ الی ۲ هزار و ۹۰۰ تومان است که با توجه به اعلام قیمت تمام شده آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مرغداران در هر کیلو با هزار و ۲۰۰ تومان زیان مواجه هستند.
وی با اشاره به قیمت تخم مرغ در روزهای آتی گفت: با توجه به میزان تولید و مقررات سخت گیرانه عراق برای صادرکنندگان و کاهش صادرات؛ لازم به ذکر است که قیمت تخم مرغ در فصل بهار از کیلویی ۳ هزار و ۷۰۰ تومان فراتر نخواهد رفت.
طلا کش با اشاره به راهکارهای موثر در افزایش قیمت بیان کرد: امسال طبق برنامه، بایستی میزان جوجه ریزی ۲ میلیون تن کاهش یابد و همین امر تا حدودی موجب افزایش قیمت خواهد شد اما گفتنی است که آثار کاهش میزان جوجه ریزی در شش ماهه دوم و سال آینده مشخص خواهد شد.
دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به مازاد تولید عنوان کرد: مرغداران در کل سال، با حداقل ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ مازاد مواجه هستند که همواره پیش بینی می شود که اگر بتوانیم در صورت نبود مشکلات صادراتی و حمایت های دولت ۱۰۰ هزارتن تخم مرغ به بازار های هدف صادر کنیم دیگر مرغداران مشکل مازاد تولید نخواهند داشت.
وی با اشاره به تاثیر کاهش قیمت تخم مرغ درب مرغداری برای مصرف کننده بیان کرد: کاهش قیمت درب مرغداری تاثیر چندانی برای مصرف کننده ندارد، ضمن اینکه امیدواریم طبق قول دولت قیمت بر روی تخم مرغ حک شود تا مصرف کنندگان درگیر نوسانات قیمت نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *