تخم مرغ

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ گفت: به دلایل غیر علمی و باورهای اشتباه، از مصرف مناسب تخم مرغ در کشور جلوگیری می شود.
دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ، در رابطه با وضعیت تولید، صادرات و مصرف تخم مرغ در کشور بیان داشت: وزارت بهداشت در سال اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت تولید تخم مرغ کشور برای تامین پروتئین ارزان و با کیفیت مورد نیاز جامعه بهره برداری بیشتری کند. باید با برنامه‌ریزی‌های پیوسته مصرف این ماده غذایی را در کشور افزایش داد چرا که باورهای غلطی نسبت به این محصول در کشور وجود دارد.
او در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال میزان صادرات تخم مرغ چه میزان بوده، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵٫۱ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده است؛ از طرفی برای افزایش مصرف داخلی تخم مرغ، باید تمامی بخش‌ها به ویژه شورای عالی سلامت و تغذیه کشور برای ارزش و اهمیت فوق‌العاده تخم مرغ به عنوان ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین پروتئین و غذای سلامتی تلاش بیشتری کنند تا در زمینه توسعه از محل تغذیه از سایر کشورهای در حال توسعه جهان عقب نباشیم.
دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ تاکید کرد که مقامات بهداشتی کشور باید در سبد غذایی مردم جایگاه تأمین پروتئین از محل تخم مرغ را در رئوس سیاست های خود قرار دهند. بر اساس منابع علمی بسیار معتبر طی ۴۰ سال گذشته ثابت شده است که کلسترول‌های غذایی از جمله تخم مرغ که یکی از مواد غذایی حاوی کلسترول است نقشی در عوارض قلبی-عروقی ،کبدی و بسیاری دیگر از ادعاهای غیر علمی و سنتی ندارد. همچنین در حال حاضر مصرف سرانه این محصول در کشور به ۱۹۱ عدد رسیده است.

منبع : ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *